FIZJOTERAPIA ORTOPEDYCZNA

Fizjoterapia Tychy, fizjoterapia ortopedyczna, uroginekologiczna, stomatologiczna, terapia manualna

Fizjoterapia ortopedyczna to dziedzina rehabilitacji, skupiająca się na diagnozowaniu i kompleksowym leczeniu pacjentów z różnorodnymi schorzeniami, urazami oraz dysfunkcjami dotyczącymi układu mięśniowo-szkieletowego.

Głównym celem fizjoterapii ortopedycznej jest nie tylko łagodzenie bólu, ale również poprawa funkcji stawów, zwiększenie zakresu ruchu, wzmocnienie mięśni i poprawa jakości życia pacjentów, umożliwiając im powrót do aktywności fizycznych i codziennych czynności bez ograniczeń.

Fizjoterapia ortopedyczna obejmuje szeroki zakres schorzeń schorzeń i dysfunkcji, najczęściej są to:

• Bóle kręgosłupa i stawów obwodowych

• Łokieć golfisty, łokieć tenisisty

• Zespół bolesnego barku

• Bóle mięśniowo-powięziowe oraz stany przeciążeniowe tkanek miękkich

• Stany pourazowe

• Stany przed i po zabiegach operacyjnych

• Napięciowe bóle głowy

Proces terapeutyczny w fizjoterapii ortopedycznej zazwyczaj zaczyna się od dokładnej oceny stanu pacjenta, obejmującej wywiad medyczny, badanie fizykalne oraz ewentualne badania diagnostyczne. Na podstawie tych informacji opracowywany jest spersonalizowany plan leczenia, uwzględniający cele terapeutyczne oraz indywidualne potrzeby pacjenta.

W ramach terapii stosuje się różnorodne metody i techniki, takie jak ćwiczenia terapeutyczne, terapia manualna, mobilizacje stawów, praca na tkankach miękkich, masaż.

Połączenie tych metod daje trwałe i satysfakcjonujące efekty.